Tuesday 30 October 2012

Fountains Abbey, Anglia (England)


Do opactwa Fountains Abbey wybieraliśmy się już wiele razy, lecz nigdy tam nie dotarliśmy mimo tego,  że jest niedaleko ok. 10 km drogi ale sami wiecie jak to jest. Na pewno obok każdego z was też jest wiele ciekawych miejsc, do których macie kawałek a nigdy do nich nie pojechaliście.  Mimo jesiennej pogody tym razem nam się udało i był to całkiem przyjemny spacer. Sama nie wiedziałam, czego mam się spodziewać po Fountains Abbey, widziałam wcześniej kilka zdjęć lecz czasem ze zdjęć człowiek nie jest w stanie sobie wyobrazić jak to naprawdę wygląda. Do opactwa mnisi przybyli w 1132 roku także do dziś zachowały się tylko ruiny opactwa, mimo tego i tak widok jest ciekawy. Myślę, że na pewno tam jeszcze wrócimy bo jest to fajne miejsce na spacer a podejrzewam, że całkiem inny widok jest latem niż jesienią.
Bilet kosztuje 9 Funtów, jeżeli macie zamiar zwiedzić trochę Anglii polecam wykupienie membership w National Trust, jest to roczny bilet wstępu do wszystkich miejsc, które należą do National Trust bez ograniczeń, także możecie wchodzić tyle razy ile chcecie, macie również za darmo niektóre parkingi za darmo na terenach zielonych.
http://www.nationaltrust.org.uk/membership/






















A całego opactwa pilnuje takie oto cacko:) 

traktor policyjny
hmm... widziałam samochody policyjne, rowery i konie ale pierwszy raz zobaczyłam traktor:)

No comments:

Post a Comment