Monday 3 December 2012

Algarve, Portugalia (Portugal)

Przełom listopada i grudnia, w większości miejsc w Europie; deszcz, mróz a nawet śnieg, a my wybraliśmy się do Portugalii do regionu Algarve mając nadzieje, że tam pogoda będzie choć trochę lepsza. Nie zawiedliśmy się jak na drugą połowę listopada temperatura w ciągu dnia od 15-21 stopni Celsjusza więc nie ma co narzekać. Trzeba pamiętać jednak, że ranki i wieczory są bardzo chłodne o tej porze roku, dlatego trzeba zaopatrzyć się w cieplejsze ubrania.
Jak większość osób przylatujących do Algarve wylądowaliśmy w Faro, wypożyczyliśmy auto w firmie Avis i udaliśmy się do naszego hotelu Marinha w Olhos De Agua.
Hotel Marinha to mały, dwu gwiazdkowy hotel rodzinny, szczerze wszystkim go polecam! Pokój i łazienka bardzo ładne, i czyste, byliśmy wcześniej już w różnych hotelach i nawet te 4 gwiazdkowe nie mogły się pochwalić taką czystością jak tu. Podsumowując ten hotel super warunki za super cenę!
Miejscowość Olhos De Agua jest oddalona od popularnej wśród turystów miejscowości Albufeira ok. 2 km. można przejść się tam pieszo lub złapać autobus. Poza sezonem jedna i druga miejscowość jest bardzo cicha a większość sklepów, straganów czy restauracji jest zamknięte.
Także wiele atrakcji dla dzieci jest pozamykane, takich jak Zoomarine, parki wodne, figury z piasku "Fiesta" a zoo "Krazy World" jest otwarte tylko w piątek, sobotę i niedzielę.
W Algarve bardzo popularne są wycieczki statkiem, podczas których możemy oglądać delfiny, nie dajmy się na nie namówić, jeżeli jesteśmy tam na wakacjach zimą, bo delfinów i tak nie zobaczycie. Rozmawialiśmy z jednym panem, który się tym zajmuje i powiedział nam szczerze, że delfinów nie ma teraz u wybrzeży Algarve, owszem w październiku mamy jeszcze jakąś szanse żeby je zobaczyć ale nie w listopadzie i grudniu gdyż woda w oceanie w tym czasie jest zbyt zimna i nie chcą tu przypływać, szybciej mamy szanse je zobaczyć w tym  czasie u wybrzeżyMaroka.

Co warto zobaczyć?
Autostrady w Portugalii są płatne, dlatego polecam zaznaczyć w nawigacji omijanie płatnych autostrad i podążać drogą numer 125, która prowadzi wzdłuż wybrzeża

od miejscowości Albufeira na zachód przez:
   Lagoa
   Silves
   Portimao
   Lagos
   Salema
   Sagres
   kończąc na przylądku Św.Wincentego (Cabo de SaoVincente)

od miejscowości Albufeira na wschód przez:
   Faro
   Olhao
   Santa Luzia
   Tavira
   Vila Real  de Santo Antonio

Algarve jest oddzielone od reszty Portugalii pasmem górskim, więc gdy już wam się znudzi ocean polecam wybranie się do miejscowości Monchique, a następnie do Foia  gdzie znajduje się najwyższy punkt 902 m., z którego rozciąga się niesamowity widok.

Cenny w Algarve:
Moim zdaniem ceny nie są zabójcze na pewno jest taniej niż np. w Wielkiej Brytanii, a porównując do Polski to myślę że ceny są podobne lub minimalnie wyższe niż nad polskim morzem lub w górach.
Warto zrobić zakupy w takich sklepach jak np. Zara, Stradivarius lub Mango ceny są niższe niż w Polsce. Tak na marginesie dla kobiet, bo wiadomo, że my kochamy zakupy:) np. kurtki w Zarze nawet do 120zł taniej niż w Polsce.