Friday 24 April 2015

Newcastle upon Tyne, England, UK



 Hej Wszystkim! jestem cała szczęśliwa, bo dni są coraz dłuższe, a pogoda coraz ładniejsza co bardzo poprawia mi humor :)
Chociaż słyszałam, że w weekend ma padać, ale trudno, ja miałam dzień wolny wczoraj, było pięknie i pojechałam z koleżanką do Newcastle. Lubie odwiedzać to miasto nie tylko ze względu na dużą ilość sklepów :) tylko lubię powłóczyć się tymi uliczkami, patrzeć na stare kamienice, usiąść w jakimś fajnym miejscu napić się kawy itd. Te wszystkie restauracje i kawiarnie ze stolikami na zewnątrz kojarzą mi się z moim ukochanym Poznaniem.  Jedna z koleżanek poleciła mi właśnie taką fajną kawiarnie. Stwierdziłyśmy, że tam pójdziemy i nie żałowaliśmy. To miejsce nazywa się The Great British Cupcakery i oprócz wspaniałych ciast i ciasteczek ma także świetny, klimatyczny wystrój. Zadzwoniłam dzień wcześniej i zamówiłam dla nas Afternoon tea. Nigdy wcześniej nie byłam na tak zwanej popołudniowej herbatce:) i nie wiedziałam czego mogę się spodziewać. Gdy przyszłyśmy stolik był już dla nas przygotowany, pani przyniosła dla nas dwa stojaczki z ciastkami, kanapkami i dwa ogromne dzbanki z kawą, nasza reakcja była taka sama WOW! Jedzenia było tak dużo, że nie byłyśmy wstanie nawet zjeść połowy z tego, dlatego jak kiedyś będziecie chcieli zamówić sobie afternoon tea, zamówcie jedną na dwie osoby i się podzielcie. Nic się nie zmarnowało, bo pani zapakowała nam wszystko co nie zjadłyśmy do domu  :)

*

Hey everyone! I'm very happy, because the days are getting longer and the weather is getting nicer. Although it is supposed to rain at the weekend :( I had a day off work yesterday and it was lovely! :)  I went to Newcastle with a friend as I like the shops and wandering around the streets looking at the old houses and buildings. There are also lots of coffee shops and restaurants with outdoor tables which remind me of my beloved Poznan. 

One of my friends recommended that we tried ‘The Great British Cupcakery’ and we did not regret it!  It is filled with wonderful cakes and cookies and has great vintage décor.  I called the day before and pre-booked the afternoon tea so when we arrived the table was already prepared for us.  I had never tried an afternoon tea before so I did not know what to expect but the lady serving brought us two huge racks of pastries and sandwiches and two large jugs of coffee, my friend and I both said “wow!” There was so much food that we could not eat it all so we asked to take some home!  If we went again we would just get one to share.











 The Grest British Cupcakery, 15 Queen Street, NE1 3UG

No comments:

Post a Comment