Sunday 13 December 2015

Barcelona and Gaudi





Będąc w Barcelonie koniecznie trzeba zobaczyć budynki zaprojektowane przez Antoniego Gaudiego.
Kiedy wszyscy tak cały czas mi o tym mówili myślałam sobie, że na pewno te wszystkie budowle są przereklamowane i niema czym się podniecać. Tak myślałam sobie po cichu do czasu kiedy ujrzałam bazylikę " Sagrada Familia ". Kościół ten jest cały czas w budowie od 1882 roku, kiedy powstały pierwsze projekty wykonane przez Francesco de Paula del Villar, ale już półtora roku później przeją opiekę nad tym projektem Antoni Gaudi i zmieniając trochę plany kościoła stworzył niesamowity i niepowtarzalny projekt. Muszę wam powiedzieć, że ta budowla zrobiła na nas ogromne wrażenie i z zewnątrz jak i w środku jest przepiękna, po prostu cudo architektury. Mój mąż stwierdził nawet, że to miejsce najbardziej mu się podobało w całej naszej wycieczce do Barcelony.  Kościół jest ogromny, myślę, że zdjęcia nie oddają ani jego piękna ani wielkości. Wstęp jest płatny, ponieważ właśnie z pieniędzy z biletów kościół jest nadal budowany, ale uwierzcie mi warto wydać te kilka euro i wejść do środka.












































Wjechaliśmy także na jedną z wierz kościoła, widok z góry jest niesamowity, Barcelona ma mnóstwo takich miejsc, z których można zobaczyć piękną panoramę miasta więc nawet jeśli nie wjedziecie na wieże i tak będziecie mieli okazje zobaczyć podobny widok z innego miejsca:)











Następnym celem naszej podróży śladami Gaudiego był Park Guell. Zaprojektowany przez Gaudiego początkowo miał być osiedlem dla bogatej elity miasta obejmującym około 60 działek, niestety tego projektu  Gaudi nigdy nie ukończył. Dziś w parku znajduje się kilka domów, w jednym nawet mieszkał Gaudi  do czasu gdy na stałe zamieszkał na placu budowy kościoła Sagrada Familia. Park jest bardzo ładny i bardzo duży także jeśli macie zamiar obejść go całego musicie zarezerwować sobie na ten spacer dość dużo czasu :) Pamiętajcie także, że wejście do monumentalnej części parku i domu Gaudiego jest płatne.






















Następny punkt wycieczki to Casa Mila i Casa Batllo. Obydwa domy są na tej samej ulicy także można je zobaczyć za jednym zamachem. Niestety nie wchodziliśmy do środka tylko szybko obejrzeliśmy je z zewnątrz. 


Casa Batllo









Casa Mila






5 comments:

  1. Wlasnie niedlugo wybieram sie ponownie do Barcelony. Tym razem skupimy sie na Gaudim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polecam, bedziesz zachwycona :) pozdrawiam

      Delete
  2. Casa Batllo jest najlepszy ! :)

    ReplyDelete
  3. Ja akurat do Sagrady bylam bardzo sceptycznie nastawiona.Ceny biletow przyprawily mnie o zawrot glowy i powiem szczerze, ze zwlekalam z ich zakupem.Na miesiac przed wyjazdem juz postanowilam w koncu je zakupic i okazalo sie...ze sa w tych dniach, w ktorych bedziemy w Barcelonie beda za darmo.Z okazji swieta La Merce dostalismy swietny prezent od Barcelony, zaoszczedzilismy w przypadku anszej rodziny ponad 100 euraczy.Z zewnatrz nadal mi sie nie podoba, ale to co zobaczylam w srodku...ufff dech zapiera.Trzeba wrocic po 2026 ;). Nastepnym razem musisz wejsc do Casa Batllo, bedziesz rowniez zachwycona.Ja zaluje, ze nie starczylo nam czasu i sil na Casa Mila :(. W Parcu Guella bylismy z samego rana, cisza , spokoj, niesamowite przezycie.No i byl jeszcze wtedy za free :).Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. też stwierdziłam, że trzeba wrócić jak skończą budowę, już się nie mogę doczekać :)

      Delete