Sunday 21 December 2014

Zakynthos, Zatoka Wraku

Następnym miejscem, do którego się wybraliśmy to Keri Lighthouse, latarnia jest już nieczynna ale  i tak to bardzo fajne miejsce z pięknymi widokami. Szczerze mówiąc na Zakynthos nie ma wiele ciekawych miejsc, w których coś się dzieje jak to często bywa na innych wyspach. Zakynthos słynie z cudownych widoków i plaż, i to właśnie dla nich tu przyjechaliśmy.
Zobaczenie Zatoki Wraku, do której udaliśmy się następnie było czymś niesamowitym, ta nieziemsko błękitna woda przy jasnych skałach zapiera dech w piersiach, to po prostu trzeba zobaczyć na własne oczy.  My zobaczyliśmy zatokę z góry, a także od strony morza kilka dni później. Mieliśmy małe problemy, żeby tam dotrzeć, ponieważ trochę się zgubiliśmy po drodze. Dotarliśmy tam około godziny 16.00-17.00 słońce już nie było tak wysoko jak to jest w południe, także woda miała trochę inny odcień ale i tak widok był cudowny. Taras widokowy za zwyczaj jest zatłoczony i nie oddaje całego widoku. Warto przejść się kawałek w prawą stronę (ścieżka jest już tam wydeptana), żeby zobaczyć zatokę w całej okazałości. Trzeba jednak pamiętać, żeby ubrać odpowiednie buty, gdyż ta ścieżka jest dość niebezpieczna, wystają tam różne ostre kamienie czy skały, można łatwo się potknąć lub przewrócić, dlatego polecam dobre buty.
W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na obiad czy już raczej kolację w małej miejscowości po drodze o nazwie Anafonitra. Wybraliśmy tawernę Anastasia, zamówiliśmy mussakę jedno z tradycyjnych dań tego regionu i muszę przyznać, że jedzenie było bardzo smaczne i w dobrej cenie. Druga sprawa jest taka, że po kilku dniach pobytu na Zakynthos zauważyliśmy, że bardzo wiele restauracji oszukuje swoich klientów. Knajpy mają swoich naganiaczy, mówią jakąś cenę a gdy dostajemy rachunek wygląda to całkiem inaczej i jesteśmy niemile zaskoczeni. Tawerna Anastasia bardzo nam się podobała pod tym względem, że ludzie byli tam w porządku, nie wykorzystywali turystów.

One day in Zakynthos we chose to visit  Keri Lighthouse. The lighthouse is now closed but still a very cool place with great views. Zakynthos is famous for its wonderful sights and beaches, and that's definitely what we saw when we visited here. We also went to see the Gulf wreck which was something amazing!  The brilliant blue water with bright rocks is breathtaking, you just have to see it for yourself. We saw the bay from the mountains and the sea a few days later. We had a little trouble to get there, as we got lost along the way!
It took us about an hour to get there and we arrived in the late afternoon so the sun was no longer high as it is at noon, as the water was a bit of a different colour but still the view was wonderful. There was an observation deck but it was crowded and you did not get to see the whole view. It should go a bit to the right (path trodden is already there) to see the bay in all its glory. But keep in mind to wear the right shoes, because this path is quite dangerous, there protrude a variety of sharp stones and rocks, you can easily stumble or fall over, so I recommend good shoes.

On the way back we stopped for lunch in a rather small village called Anafonitra. We chose a tavern Anastasia, ordered the moussaka one of the traditional dishes of the region and I must admit that the food was very tasty and good value. The second thing is that after a few days stay in Zakynthos we noticed that a lot  of restaurants cheating their customers. Pubs have their touts, they say a price and when we get the bill looks quite different and we are unpleasantly surprised. We can recommend this restaurant in 100% because everything is ok:)

Zatoka Wraku

Wiem, że te różne odcienie błękitu, aż wydają się niemożliwe, że są prawdziwe, ale uwierzcie mi woda tam ma taki kolor, po prostu wow! :)